söndag 28 maj 2017

Ölprovning i Bohuslän och Uddevalla

Vilken härlig provning vi hade vid ölprovning i Bohuslän i torsdags.

Ifrån östkust till västkust tar mig mitt arbete emellanåt. Ifrån ädel mousse till svenska humligheter.
Under min färd hemåt Österledes denna sena eftermiddag känner jag mig tacksam samt otroligt priviligerad att få resa runt och få sprida mitt yrke om främst dryck men även mat.  Att ovanpå det få koppla på tal samt agerande är för mig otroligt givande.

Denna solskensdag i fina Uddevalla doftade vi samt smakade av både underjäst samt överjäst öl. Vår favorit blev:

Sigtuna double IPA ( DIPA )


Denna ekologiska DIPA är som namnet säger fullmatad med humle och det ifrån fyra olika länder. Vi fann en stark arom, med tropisk frukt i form av aprikos samt mango. DIPAN är besk (mkt humle) men även torr och elegant. Njut denna härliga DIPA i bersån eller till bra kött av nöt eller fläsk där du marinerat köttet i starka kryddor. DIPAN kan även passa lite kyld till härliga hårdostar.

Tack härliga västkust nu ångar jag på hemåt till min sydliga östkust

/ Er Simon